Wij zijn op werkdagen per mail bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur. Om u sneller en beter van dienst te kunnen zijn, verzoeken wij u om in het onderwerp van uw mail de type aanvraag te vermelden.
Klantenservice:
info@sanipoint.nl
Wij zijn op werkdagen per mail bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur. Om u sneller en beter van dienst te kunnen zijn, verzoeken wij u om in het onderwerp van uw mail de type aanvraag te vermelden.
Klantenservice:
info@sanipoint.nl
iDEAL
Met iDEAL kunt u veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Voordelen van iDEAL:
Hoe werkt iDeal?
U plaatst een bestelling bij Sanipoint.nl. Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en Sanipoint.nl wordt geïnformeerd dat de bestelling is betaald.
Heeft u internetbankieren op uw smartphone? Dan kunt u ook gebruikmaken van de iDEAL QR-code. Door met de bankieren-app van uw bank de iDEAL QR-code te scannen neemt u de betaling over op uw telefoon.
Mollie is de aangewezen Payment Service Provider voor Sanipoint.nl. Wanneer u ervoor kiest om de betaling via iDEAL te laten verlopen, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde externe website van mollie.com
CREDITCARD
U kunt via onze website met zowel VISA, Mastercard als V-Pay betalen. Na het invullen van uw creditcardgegevens vindt er een autorisatie plaats waarna de betaling wordt verwerkt. Momenteel zijn betalingen per creditcard bij Sanipoint.nl beperkt tot een bedrag van € 1500,-.
PAYPAL
Op Sanipoint.nl kunt u betalen met uw PayPal rekening. Betaal in een paar klikken met enkel uw e-mailadres en uw PayPal-wachtwoord. De betaling wordt direct verwerkt, en de bestelling wordt direct in behandeling genomen.
WINKELWAGEN
In de winkelwagen kunt eventueel nog extra producten toevoegen die erbij worden aangeboden. Ook is het mogelijk om uw winkelwagen te bekijken of eventueel nog verder te winkelen. U wordt geïnformeerd over een leverdatum nadat de bestelling gereed is voor verzending. Het is ook mogelijk om een eventuele kortingscode toe te voegen aan uw bestelling, mits u die in bezit heeft. Deze kortingscodes worden namelijk niet op verzoek verschaft.
VERZENDMETHODE
U heeft alle producten in uw winkelwagen geplaatst en uw verzendmethode gekozen. In deze stap dient u uw persoonlijke gegevens in te vullen. Deze gegevens hebben wij nodig voor de verwerking van uw bestelling en zullen niet voor andere doeleinden worden gebruikt.
AFREKENEN
Hier ziet u een compleet overzicht van uw bestelling. Om de bestelling definitief te maken klikt u op ‘afrekenen’. Hierbij gaat u ook direct akkoord met de Algemene Voorwaarden en wordt u doorgelinkt naar de betaalpagina. Vervolgens ontvangt u per email een bevestiging van uw bestelling.
AFRONDING BESTELLING
Dit is onze bedankpagina. U ontvangt hier een ordernummer en kunt direct de status van uw bestelling volgen.
BEZORGEN OP AFSPRAAK
Tijdens de bestelprocedure kunt u een dag kiezen waarop u de bestelling geleverd wilt hebben. Levering is pas mogelijk vanaf het moment dat de door u bestelde producten bij ons of bij onze leverancier op voorraad zijn. Het is op dit moment helaas nog niet mogelijk om een dagdeel of tijd af te spreken.
BEZORGEN KLEINE ARTIKELEN
Bijna alle kleine producten worden verzonden met de pakketdienst van PostNL. De postbode komt het pakket aan huis bezorgen. Mocht u onverhoopt niet thuis zijn, dan probeert de postbode het de volgende dag nogmaals. Wanneer er dan wederom niemand thuis is, kunt u het pakket de volgende dag bij het postkantoor afhalen. De postbode laat in dit geval een notitiekaart achter bij u thuis.
BEZORGEN GROTE ARTIKELEN
Grote en zware producten worden veelal verzonden met een extern transportbedrijf. Er wordt alleen op werkdagen en tijdens kantooruren bezorgd. Sanipoint.nl levert alleen volledige bestellingen en geen deelleveringen. Wanneer uw bestelling compleet is, wordt u per e-mail benaderd voor het maken van een bezorgafspraak. Indien u een datum heeft gekozen, kunt u op de dag van levering voor een tijdsindicatie telefonisch contact opnemen met onze vervoerder. Wanneer u op de afgesproken afleverafspraak niet aanwezig bent en onze vervoerder een tweede keer uw bestelling moet afleveren, dan kunnen bijkomende leveringskosten worden gerekend. Levering van deze producten is tot aan de eerste drempel.
BEZORGEN OP HOOGTE
Onze vervoerder levert de bestelling tot aan de (eerste) drempel. Wanneer uw adres een flat betreft wordt uw bestelling beneden tot aan de drempel van de portiek afgeleverd.
LEVERTIJDEN
Bij alle artikelen worden levertijden aangegeven. Deze worden continu bijgewerkt en naar beste weten ingevuld. Zij zullen zoveel mogelijk in acht worden genomen. Zie voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden. Door een bestelling te plaatsen gaat u akkoord met onze Algemene Voorwaarden.
BEZORGKOSTEN
De bezorgkosten voor bestellingen zijn afhankelijk van de aard en de grootte van het pakket. Wanneer u uw bestelling in een ander land dan Nederland wenst te laten bezorgen, dan dient u hierover vooraf te informeren bij onze klantenservice per mail. Zij informeren naar de mogelijkheden en bijkomende kosten.
Er bestaat de mogelijkheid om uw bestelling alsnog te annuleren. Wij verzoeken dit altijd z.s.m. aan ons per email door te geven onder vermelding van uw bestelnummer. Hoe eerder wij namelijk uw annulering ontvangen, des te eerder wij de verwerking kunnen stopzetten. Bestellingen die al verwerkt zijn, kunnen helaas niet meer worden geannuleerd. Wat u dan wel kunt doen is de artikelen na ontvangst retour sturen. Om te zien hoe dat gaat moet u ons retourbeleid even bekijken. Eventuele verzendkosten zijn dan voor eigen rekening en worden niet aan u geretourneerd. Zodra uw bestelling succesvol is geannuleerd, vervalt uw betalingsverplichting. Eventuele betalingen worden dan zo spoedig mogelijk teruggestort. De termijnen van terugstorten varieert per betaalmethode.
BESTELLING GEANNULEERD DOOR SANIPOINT.NL
In enkele gevallen komt het voor dat wij genoodzaakt zijn uw bestelling te annuleren. Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden:
RETOURNEREN
Het is altijd mogelijk dat het door u bestelde product niet aan uw verwachting of wens voldoet. U heeft een bedenktermijn van 30 dagen. Wanneer u ontevreden bent over uw aankoop dan kunt u, binnen de bedenktermijn van 30 dagen, aangeven dat u wilt afzien van uw aankoop. Nadat u heeft aangegeven dat u afziet van de koop heeft u nog 14 dagen de tijd om producten terug te sturen. Indien uw retourzending voldoet aan de voorwaarden (zie onderstaand), kunt u vervolgens het geld terugkrijgen.
RANDVOORWAARDEN
Het artikel dient onder de volgende voorwaarden retour gestuurd te worden:
Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht de schade in rekening te brengen.
Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.
RETOURADRES
Retouren mogen, mits ze voldoen aan de bovenstaande voorwaarden, worden verzonden worden naar:
MAPOINT B.V.
t.a.v. afdeling klantenservice SANIPOINT
Boven de Wolfskuil 3B-22
6049 LX Herten/Roermond
RETOUR VERSTUREN
Wettelijk heeft u een herroepingsrecht van 14 dagen, deze termijn gaat in op het moment dat alle artikelen uit de bestelling geleverd zijn. Middels een retouraanvraag kunt u aangeven dat u gebruik maakt van uw herroepingsrecht.
Tijdens de bedenktijd (14 dagen na ontvangst van uw product) mag u het product gebruiken zoals u dat in de winkel zou doen. Echter, wordt het product zodanig gebruikt dat het niet meer in ‘winkelstaat’ is, dan kan het zijn dat u minder geld voor het product terugkrijgt. Ook kunt u gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar u bent hiertoe niet verplicht.
RETOURKOSTEN
Aan het retour sturen van producten zijn kosten gebonden. Deze worden niet door ons vergoed. Sanipoint.nl vergoedt alleen de kosten van het artikel + verzendkosten naar de klant toe. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Afhankelijk van het product kunt u deze per PostNL of transportbedrijf naar Sanipoint.nl op laten sturen. Deze kosten variëren van €6,95 tot €99,95 afhankelijk van het product.
AFRONDING RETOUR
Nadat u van ons een retourformulier heeft ontvangen, of u heeft aangegeven dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, dient uw bestelling of het desbetreffende gedeelte daarvan binnen 30 kalenderdagen bij Sanipoint.nl ontvangen te zijn.
Bij het ruilen van een artikel vragen wij om het bewuste product eerst retour te sturen voordat het nieuwe product ingepland wordt voor verzending. Het verwerken van retouren kan maximaal 2 weken duren. Binnen 14 dagen na ontbinding, storten we het geld terug op uw rekening. Sanipoint.nl behoudt het recht om te wachten met betalen totdat het product binnen is. Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op via de contactpagina.
SCHADE AAN PRODUCTEN
Schade is uiteraard vervelend en helaas ook niet altijd te voorkomen. Al streven we daar natuurlijk gezamenlijk met het transportbedrijf wel naar. Daarom is het van belang om bij ontvangst van uw bestelling altijd goed de producten te controleren. Mocht er onverhoopt een schade zijn ontstaan aan een van de artikelen uit uw bestelling, meld deze dan z.s.m. na ontdekking via het formulier Service Aanvraag op onze website. Hoe eerder u het meldt, des te eerder de schade kan worden opgelost. Wij adviseren om foto’s mee te sturen, zodat de schade kan worden beoordeeld.
KLACHTAFHANDELING
Bij Sanipoint.nl draait het om uw tevredenheid. Mocht u onverhoopt toch een slechte ervaring hebben met uw bestelling of onze service dan horen wij dat graag. Wij zullen er vervolgens alles aan doen om uw klachten te verhelpen. U kunt uw klachten per mail richten aan de afdeling Klantenservice. Wij behandelen uw klacht altijd binnen 5-10 werkdagen. U ontvangt in ieder geval binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op uw klacht. Onze klantenservice is bereikbaar via een service aanvraag. Voor een correcte en snelle afhandeling dient u de service aanvraag zo compleet mogelijk in te vullen. In veel gevallen helpt het, zoals eerder vermeld, om foto’s toe te voegen.
Bent u uiteindelijk niet tevreden met het antwoord van een van onze medewerkers, dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij onze directie. Dit kan alleen naar het volgende adres:
Sanipoint.nl
T.a.v. de directie
Boven de Wolfskuil 3B-22
6049 LX Herten/Roermond
GARANTIE
Alle producten die Sanipoint.nl via de webwinkel verkoopt hebben een geldige fabrieksgarantie. Per merk en product kan dit oplopen tot maar liefst 10 jaar. Mocht u hiervan gebruik willen maken, dan kunt u een service aanvraag invullen met uw gegevens en garantiegeval. Naast de fabrieksgarantie gelden onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit.
Indien een product als gevolg van welke reden dan ook opnieuw bij u geleverd dient te worden, zullen wij er alles aan om dit zo snel mogelijk te doen. In geen enkel geval kan Sanipoint aansprakelijk gesteld worden of kosten dragen die door het inhuren van loodgieters of andere installateurs zijn gemaakt.